Tavaszi szél vizet áraszt
Digitális Témahét - Tavaszi szél vizet áraszt

BESZÁMOLÓ
Speciális szakiskolánkban hagyomány a tavasszal megrendezendő Víz projekt. A Digitális Témahét kínálatából úgy gondoltuk, hogy ehhez a rendezvénysorozatunkhoz leginkább a "Tavaszi szél vizet áraszt" című projekt kapcsolódik.
Mivel iskolánk tanulói tanulásban és értelmileg akadályozottak, így a kidolgozott anyagot át kellett alakítanunk, a diákok képességeihez kellett igazítanunk. Bár a kollégák nagy része naponta használ IKT eszközöket a munkája során, ez a hét számukra is egy tanulási folyamat volt. A nehézségek ellenére igyekeztünk olyan feladatokat, küldetéseket választani, amelyek megoldása a tanulóink számára is sikerélményt okoz.
Ami megvolt: lelkesedés, érdeklődés, tenniakarás, motivált tanulók.
Ami hiányzott: részünkről időnként az adott alkalmazás biztos ismerete, a tanulók részéről pedig egy támogató szociokulturális helyzet.
A munkánkat nehezítette, hogy a szakképző osztályokba járó tanulóknak külső és belső gyakorlati helyeken szakmai gyakorlatot kellett teljesíteniük, így őket nehezebben tudtuk bevonni a munkába.
A projekt során négy küldetést teljesítettünk, a záró rendezvény már nem fért bele a hét menetébe. A munkánk nem ért véget ezzel a héttel, az elvégzett munkák során szerzett ismereteket minden tanulónk számára elérhetővé teszünk, és egy vetélkedővel zárjuk a folyamatot a Madarak és Fák Napján.
Tantárgyak köre:
Magyar nyelv és irodalom, informatika, rajz, matematika, természetismeret, kommunikáció, angol, pályaorientáció, szakmai elmélet és gyakorlat
Évfolyamok
Előkészítő 9. és szakképző 9 - 10. évfolyamok
49 fő tanuló, 11 fő pedagógus
Időtartam
5 nap, kb. 5 tanóra küldetésenként
A Digitális Témahét tapasztalatai
A legfontosabb tapasztalatunk az, hogy nem kell megijednünk a "digitális" világ kihívásaitól. A mi diákjaink nem rendelkeznek ezen a területen akkora jártassággal, affinitással, mint a többségi iskolák tanulói. De érdeklődőek, jól motiválhatóak - így a mi feladatunk az, hogy megadjuk nekik az ismereteket, a lehetőségeket az IKT eszközök értő, kritikus használatához.
Fontosnak gondoljuk a továbblépést ezen a területen, a közösségünk már abban gondolkodik, hogy a meglévő projektjeinket egy kicsit "digitalizáljuk", illetve a következő tanévre már egy saját projekttel vegyünk részt a rendezvénysorozatban.
Szabadi Tamás
speciális szakiskola vezető
Megvalósítók
speciális szakiskola munkaközössége

Sólyom Valéria
gyógypedagógus / osztályfőnök E/9.a
munkaközösség vezető

Litter Gábor
tanár / osztályfőnök E/9.b

Gaálné Pap Zsófia
gyógypedagógus / osztályfőnök 9.a

Kiss Zoltán
szakoktató / osztályfőnök 10.a

Ferenczi Gabriella
szakoktató / osztályfőnök 9.b 10.b

Windheim Zoltánné
szakoktató / osztályfőnök 9.d 10.d 10.c

Gill Rita
mentor
"Laudantium totam rem aperiam eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis."

Kiss György
tanár
"Aspernatur aut odit aut fugit sed quia consequuntur magni dolores."

Sramó Péter
tanár

Szabadi Tamás
gyógypedagógus
intézményegység vezető, Digitális Témahét projekt felelős
