Veszélyes vizeken

  • Miért veszélyes ma az ásott kutak vizét elfogyasztani?
  • Milyen a jó ivóvíz?
  • Sós e az édesvíz?
  • Mitől szennyeződtek el hazánk felszíni vizei?

Ezekre a kérdésekre kerestük a választ a témahét során.

Tanulóink az online világ szűk keresztmetszetében rendelkeztek tapasztalattal, elsősorban a Facebook, YouTube oldalakat ismerték.
Így, amikor konkrét kérdések megválaszolását kértük tőlük, nem igazán tudták, mit kezdjenek a helyzettel.
Ezért az alapoktól indultunk, konkrét példákkal szemléltettük a tennivalókat. Lépésről lépésre magyaráztuk el, milyen úton- módon jutnak el egy- egy válaszhoz.
A víz olyan mindennapjaikban jelen levő dolog, melyről ők úgy gondolták, nincs miről beszélni. Érdeklődésüket akkor keltettük fel igazán, amikor a saját lakhelyük ivóvizének minőségét vizsgáltuk, kutattuk a világhálón.
Összességében elmondható, hogy akik korábban a számítógép használatától idegenkedtek, azok a tanulók kedvet kaptak annak tanulmányozásához, a tanultak gyakorlásához. Akik egyébként is használták az internetet, a számítógépet, azok felvillanyozódtak, mert új trükköket tanulhattak meg a projekt alatt, amiket később saját hasznunkra bármikor elővehetnek.
Megtanulták mitől jó az ivóvíz, miért ne szennyezzük, hogyan szennyezik azt, és még sok vízzel kapcsolatos információhoz jutottak, amitől maguk is meglepődtek.

Komplex tanulás valósult meg a projekt során. Gyakorolták a helyesírást, a koncentrációt, a figyelmük megosztását, új dolgok megtanulásának módját.

Fegyelmezetten követték az utasításokat, kisebb pihenőkkel szépen teljesítették a kívánalmaknak.